Miejski kask z kolekcji 2012 ma nie tylko kosmiczny wygląd ale także kilka nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych. Jakich, zobaczcie na filmie.

Close Diver System to bębenek o nowatorskiej konstrukcji zaprezentowany przez Chosen. Ponieważ sam mechanizm jest głęboko schowany a jego zalety trudno przedstawić w tabelkach dlatego najlepiej zobaczyć film jaki zrealizowaliśmy na stoisku targowym firmy. Jeżeli po jego oglądnięciu nie będziecie wiedzieli o co chodzi sięgnijcie do numeru 10/2011 gdzie wszystko wyjaśniamy.

Elegancja w każdym centymetrze. Estetyka wysokich lotów, lekkie, miękkie linie ramy i minimalizm a’la ipad. Miejskich rowerzystów można podzielić na dwie grupy. Tych, których praktycznie zupełnie nie interesuje to, na czym jeżdżą, i tych, którzy przywiązują do tego wielką uwagę.

Każdy, kto posiada Smartphona z najnowszą wersją Bluetooth 4.0 będzie mógł obserwować pracę serca na monitorze swojego telefonu. Światowy producent urządzeń do kontroli treningu, Deytona Industrial, zaprezentował swój najnowszy produkt.

Firma zaprezentowała swoją pierwszą wodoodporną i oddychającą dzianinę. Jej wyjątkowy charakter gwarantuje bardzo wysoki stopień oddychalności.

Prezentujemy kolejną porcję krótkich testów nowych modeli rowerów, którymi mogliśmy pojeździć na DemoDay przed targami Eurobike. Pierwszą część naszych wrażeń opublikowaliśmy w bB 10/2011 a w niej testy: Bianchi JAB 29.1, Ghost HTX 29 Actinum 9000, GT Zaskar 100 Pro 9R, Haibike EQ XDuro FS RC, Scott Spark RC, Scott Spark 29 Elite, Niner jet Pro

Testowaliśmy większość rowerów terenowych Gianta, zwłaszcza fulli, ale mimo że koncern na świecie ma znaczącą pozycję również w konstrukcjach szosowych i jest sponsorem odnoszącego sukcesy protourowego zespołu Rabobank, jakoś nie składało się nam na testy drogowe. Aż do teraz. W trudnych warunkach zimowo- wiosennych mieliśmy okazję objeździć konstrukcję, na której Denis Menchov wygrał dwa lata temu Giro.

Październik był w Polsce miesiącem rowerowych targów. Zdecydowaliśmy się wziąć udział w obydwu imprezach, żeby jak najlepiej spenetrować rynek i dotrzeć do kompletu informacji. Bo obydwie imprezy różniły się od siebie i dopiero przegląd obu daje pełny obraz kondycji branży rowerowej w Polsce. Sądząc po prężności wystawców, jakości stoisk i prezentowanych eksponatów należy wnosić, że rower w Polsce rządzi.

Specialized Tarmac SL3 przedstawiliśmy w teście niespełna półtora roku temu (bB#5/2010), a już mieliśmy okazję pojeździć na jego następcy - SL4, który będzie dostępny w s klepach niebawem. Nowy model co dwa lata?

Słowo Sultans ma w języku moich rówieśników tylko jedną konotację: Dire Straits - niezrównani sułtani swingu. Trochę niedzisiejsi, trochę nudnawi, dający czadu* jakby lekko od niechcenia. Ale z jakim wykopem!

Na pozór szybkozamykacze te niczym nie różnią się od zwykłych. A jednak mają w sobie "coś" co sprawia, że złodziejowi nie jest tak łatwo pobawić nas kół czy siodła.

W nowym numerze piszemy o kolejnych nowościach w kolekcji, m.in. przekonstruowanych widelcach do kół 29".

Producenci rowerów starają się wmówić klientom, że topowi zawodnicy jeżdżą na dokładnie takim sprzęcie, jaki każdy z nich może kupić w sklepie - z małymi wyjątkami. Co ciekawe, często jest to prawda, bywa nawet, że amatorski sprzęt jest o wiele bardziej wysublimowany. Czy jednak to cała prawda? Rzućcie okiem na dwa ProTourowe rowery, jakie mieliśmy okazję oglądać w podczas targów ostatnich Eurobike.

Jeśli niedługo spadnie pierwszy śnieg, będzie to oznaczało, że sezon przełajowy jest w pełni. Zawodnicy startujący w tej dyscyplinie (obstawiamy, że jest ich w całej Polsce kilkuset) wyciągną swoje maszyny i zaczną się ścigać w swoim niewielkim gronie w czasie, kiedy „zwykli” rowerzyści kombinują, jak przygotować się do sezonu bez wychodzenia z domu. Nisza.

Nie będziemy pisać o liniach przesyłowych, ani o góralskiej herbacie. Rowery elektryczne powoli wychodzą z wczesnej fazy rozwoju, kiedy to wystarczyło wstawić jakikolwiek silnik do jakiejkolwiek ramy, aby wzbudzić zainteresowanie mediów i klientów. Można powiedzieć, że sprzęty te zaczynają dojrzewać, a najważniejszym przejawem tego procesu jest postępująca specjalizacja, najczęściej oznaczająca również coraz lepsze działanie. Rowery elektryczne zdecydowanie wjeżdżają w teren.

Tanie, samochodowe urządzenia nawigacji gps (takie za 200-300 zł) nadają się do turystyki rowerowej, bo można zainstalować na nich dobre - do tego przeznaczone – programy, takie jak Ozi Explorer czy Kamap. Niestety mają trzy podstawowe wady: nie są odporne na warunki zewnętrzne, nie da się ich mocować do roweru, a akumulatory wystarczają na 2 godziny. Testowany pokrowiec załatwia dwa problemy definitywnie i trzeci częściowo.

Najbardziej charakterystyczną cechą testowanych spodni jest ich długość - kończą się zaraz pod kolanem. Spodnie tej długości zawsze kojarzyły mi się z wystawianiem jednej nogi spod kołdry, kiedy jest za zimno na spanie na wierzchu, a za ciepło będąc całkowicie przykrytym.

Na zeszłorocznych targach kilka firm połączonych wspólną ideą zaprezentowało miejskie kaski „zamaskowane” przez cywilne nakrycia głowy. To dla użytkowników, którzy rezygnowali z kasku tylko ze względu na niespasowanie z cywilnym strojem. Inwencja twórców sięgała szeroko: od zwykłych bejsbolówek po fantazyjne futrzane czapy. Wśród prekursorów nowego trendu znalazł się Abus ze swoim modelem Metronaut.

Te elastyczne ochraniacze na kolana i łokcie wydają się być prymitywne, ale do ich uszycia został zastosowany materiał poron ® XRD™ o wyjątkowych właściwościach.

Kilka lat temu były jeszcze ekstremalną fanaberią, i choć mówiło się o nich coraz więcej, to tak naprawdę Europa kompletnie bojkotowała to rozwiązanie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy optyka na naszym kontynencie zaczęła się zmieniać i nagle tegoroczny Eurobike był jak odjeżdżający ekspres. Kto nie wskoczył do niego z twentyninerem, ten pozostał na peronie i wzbudza już tylko żałość.

Zegarek z ekranem dotykowym i możliwością pomiaru tętna to propozycja Timex na świąteczny prezent. Topowy model i widać to od pierwszego kontaktu, aż żal założyć go do steranego życiem auta. Aluminiowe elementy, diody w lampach i podłączenie 13-bolcową wtyczką. Hak do ciągania betoniarki sobie z nim nie poradzi.

Jeszcze zanim przykręci się do niego pedały wygląda, jakby pędził. Wszystkie detale, nawet anodowany na zielono hak przerzutki, stworzono specjalnie dla tego właśnie modelu.

Bagażnik mocowany na haku dla przewozu trzech rowerów ważących do 25 kg każdy. Topowy model i widać to od pierwszego kontaktu, aż żal założyć go do steranego życiem auta. Aluminiowe elementy, diody w lampach i podłączenie 13-bolcową wtyczką. Hak do ciągania betoniarki sobie z nim nie poradzi.

W pojedynkę poniższe newsy nie maja większego znaczenia. Ot, ktoś tam doskonali pancerze, ktoś wprowadził kolejna wersje swojego udanego produktu. Ale kiedy zbierzemy je razem okazuje się, ze mamy do czynienia z trendami, które będą w najbliższym czasie zmieniać konstrukcje roweru.

Zapraszamy do obejrzenia relacji TV z Targów Bike Expo dotyczącej kolekcji Romet na 2012 rok.

Najwyższy model kolekcji firmy zwraca uwagę bardzo opływowym kształtem. Nie tylko wizualnie bardzo dobrze „pasuje” do głowy.

Jeszcze nie tak dawno myśl o tym, że polska marka może oferować ramę z kompozytów wydawała się drwiną, a do tego numeru zebraliśmy kilka niesamowitych konstrukcji świadczących o tym że Polak potrafi.

Kupno górala za ok. 3 tysiące nie stanowi problemu, bowiem praktycznie wszystkie duże firmy mają w swoich ofertach model w tej granicy cenowej, co sprawia, że wybór jest bardzo szeroki, a co za tym idzie - konkurencja spora. Przed producentami stoi zadanie: zrobić wszystko, by wyróżnić się z tłumu, natomiast przed kupującym wyzwanie: wybrać ten właściwy dla siebie.

Garmin wprowadza na polski rynek udoskonalone wersje ręcznych odbiorników GPS z serii eTrex dla aktywnych podróżników i nie tylko. Nowe eTrex-y wyróżniają się przyjaznym interfejsem użytkownika, wysoką ergonomią oraz rozszerzonymi możliwościami korzystania z map (wsparcie i obsługa obszernej bazy map kartograficznych oraz oprogramowania Garmin). Debiutujące modele z serii eTrex to rozwiązanie polecane zarówno początkującym

O nowej aerodynamicznej szosówce Specialized wspominaliśmy już dwa razy. Szerzej w maju, kiedy raportowaliśmy z konferencji prasowej, na której najnowsza konstrukcja wielkiego „S” została zaprezentowana światu, oraz krótko w ostatnim numerze, kiedy na gorąco, zaraz po spotkaniu z twórcami Venge, prostowaliśmy wcześniejszą wypowiedź o różnicy pomiędzy wersjami S-Works i McLaren, która zaiste jest znacznie głębsza, niż tylko wykończenie powierzchni.



Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920