Ramę nowego Myroona zaprojektowano i wykonano od podstaw według zupełnie innych pryncypiów i wyznaczników. Zwłaszcza, że od teraz ma jeszcze brata bliźniaka na kołach 29”. Oto porównanie obu maszyn.

„Mądra i lekka” - tak Uli Fahl, główny projektant Tune, określa swoją najnowszą szosową korbę. To prawdziwy rarytas dla wielbicieli tej niemieckiej marki, która specjalizuje się w tworzeniu lekkich komponentów rowerowych.

Lazer zaprezentował nową kolekcję okularów do jazdy na rowerze. Wszystkie odznaczają się wysokim stopniem funkcjonalności i modnymi barwami.

11 sierpnia 2011 roku Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Duncon Bikes Sp. z o.o. podjęło decyzję o zaprzestaniu działań rozwojowych spółki i zaniechaniu produkcji asortymentu posiadanych marek (Duncon, Prodigy i Karpiel).

Mimo tego, że KTM jest pionierem terenowych pedeleców (rowerów ze wspomaganie elektrycznym) nawet w tej firmie nie spodziewano się tak szybkiego wzrostu popularności rowerów „dopingowanych” silnikiem elektrycznym.

Kiedy na 2011 FOX zapowiedział powrót do technologii Terralogic byliśmy skonfundowani. Bo Fox po raz pierwszy zaprezentował ją w roku 2003. Potem Specialized przejął rozwiązanie na wyłączność i rozpoczął prace nad czymś, co wkrótce nazwano Brain i w tym samym momencie Fox wycofał się ze sprzedaży widelców z automatyczną blokadą przy pomocy ciężarka blokującego przepływ oleju w zaworze kompresji.

Nowe opony firmy Maxxis zostały stworzone z myślą o szybkim wyścigu w warunkach, które wykluczają z użycia semi sliki. Tę dość popularną dziś kategorię opon nazywamy semi knob. Aspeny mają niski, rzadki bieżnik z większymi klockami po bokach.

Tuż ponad 2 lata temu (bB #6/2009) ukazała się niewielka prezentacja nisko profilowych pedałów. Opisaliśmy 4 modele o tej samej wysokości (17 mm), lecz różnym rozmiarze platformy.

Nazwa zobowiązuje, więc zabrałem buty na tygodniowy wyjazd w Alpy, bo wiedziałem, że tam nie będzie lekko. Nie spodziewałem się, że aż tak dużo chodzenia nas czeka. Bo gdy w pewnym miejscu stwierdziliśmy, że nie ma sensu dalej się pchać z rowerami, porzuciliśmy je i poszliśmy na trekking z przekroczeniem lodowca Corbasisere spływającego z czterotysięcznego Grand Combine.

Alpinestars to brand kojarzony głównie z MX, ale ma też dywizję rowerową. W początkach MTB firmował jeden z najmocniejszych teamów i miał kapitalnie wyglądające rowery.

Skuteczne, a zarazem sensowne spakowanie się na freeride’ową eskapadę stanowi niejednokrotnie większe wyzwanie, niż dotarcie na wymarzony górski wierzchołek wznoszący się tysiąc metrów nad dnem dolin.

Każdy, kto miał okazję pompować opony w rozmiarze np. 2.3 minipompką, szybko tęsknił do wydajności pompki stacjonarnej. Trudno jednak na górską eskapadę zabierać 2-kilogramowego „panzerfausta”.

W nasze ręce, a właściwie roweru wpadły po jednej sztuce opon od Kendy. Dwukierunkowy Nevegal i Blue Groove w rozmiarze 2.5 (drut) sygnowane przez Johna Tomaca byłego mistrza USA w XC i DH lat 90.

Wysokiej jakości koła szosowe, które można zaklasyfikować do pogranicza kategorii średniej, zaawansowanej oraz wysokiej. Są doskonałą opcją dla zaawansowanego kolarza amatora, chcącego mieć w swojej „stajni” stożkowe, lekkie koła o nieprzeciętnym wyglądzie.

Obcisłe spodenki kolarskie uszyte z bardzo drobno dzianego włókna, które zapewnia ultraszybkie wysychanie. Bezszwowe powierzchnie po wewnętrznej stronie w środku nogawek w dużym stopniu podnoszą komfort użytkowania i eliminują powstawanie otarć.

UST spisujemy na straty. uszczelniacze walczą o swoje miejsce dzielnie, ale w dalszym ciągu nie są dla wszystkich, Zwykłe dętki butylowe są tanie, łatwo je przebić i swoje ważą. Testowane ultra-dętki są wyborem dla zdeterminowanych.

Nieustanny wyścig zbrojeń, prowadzi konstruktorów szosówek do maksymalizacji swoich wysiłków.

Do stworzenia nowej szosowej kasety KCNC użyto jednego z najwytrzymalszych materiałów dostępnych na rynku. Wszystkie zębatki wykonane z tytanu, pozwoliły zredukować jej masę nawet do 107 g.!

Każdy z Was zna kogoś takiego - młody, wygadany, nieźle wyglądający. Za nic ma autorytety, nie onieśmiela go wieloletnie doświadczenie. Czasami bywa bezczelny. Taki właśnie jest SLX z rocznika 2011, średnia półka z mnóstwem ambicji. Zobaczcie, jak wypadł w naszym długodystansowym teście!

Ten test mógłby zaczynać się słowami „w naszej redakcji pojawił się kolejny „tłentynajner” postanowiliśmy jednak nie skupiać się na rozmiarze kół. Niedawne testy pokazały, że 29’’ mogą być nerwowe, spokojne, wyścigowe, turystyczne itp. Trudno utożsamiać je z określonym przeznaczeniem lub typem prowadzenia.

Mavic postanowił całkowicie przeprojektować zestaw swoich najlepszych kół do MTB. Nowe Crossmaxy to wciąż ta sama technologia i materiały, jednak zamknięte w zupełnie nowej formie.Co się zmienia? Piasty mają bardziej zwartą budowę, co ma ograniczać ich masę rotacyjną i lepiej rozpraszać energię. Użytkownicy Crossmaxów opartych na konstrukcji z 2009 roku narzekali na mało wytrzymały bębenek. Nowy, o nazwie ITS-4, ma dodatkową czwartą zapadkę. Działając parami, mają zdaniem producenta, aż o 60% poprawić skuteczność pracy podczas podjeżdżania.

Znany producent plecaków rowerowych zaprezentowała dwa nowe modele. Ich głównym atutem ma być ciekawa kolorystyka i funkcjonalność. Assent to plecak, który umożliwia zabranie podstawowych narzędzi i ubrań na kilkugodzinną wycieczkę.

Hutchinson, do niedawna jeszcze bastion systemu UST, postanowił dołączyć do światowego trendu i wprowadził do swojej oferty zestaw Convert Air, pozwalający na przerobienie zwykłych kół na bezdętkowe. Zestaw składa się z opaski na obręcz - pozwala ona na samodzielne dopasowanie (czyli przycięcie) do obręczy o szerokościach od 17 do 24 mm - do tego otrzymujemy wentyle i narzędzia do ich montażu oraz butelkę uszczelniacza Protect Air Max.

Młodzież szkoły podstawowej i przedszkola z aplauzem przyjęła stylistykę odblaskowego GT. Z tym większą tremą pojechałem na spotkanie z prezesem „ubezpieczalni”. GT mu się spodobał, ale złożyłem to na karb jego przyzwyczajeń idących z bardziej radykalnego estetycznie sprzętu narciarskiego. Ale kiedy drugi, megakonserwatywny prezes, którego rower jest czarny od Carbonu i czerwony od anody zapytał, czy może go odkupić, zaniemówiłem.

Budzę się i spoglądam na zegarek: 4 rano, a może w nocy. O tej porze życie towarzyskie w Krakowie zasypia, a ja właśnie wstaję, żeby zabrać KTM na najlepszy znany mi poligon dla rowerów: Rychlebskie ścieżki i Singletrack pod Smrkiem.

Łączenie techniki ze sztuką użytkową to dążenie wielu projektantów, nie tylko ze świata architektury. Wielu z nich skupia swoje wysiłki na rowerze, łącząc proste rozwiązania w atrakcyjne formy. Owoce ich pracy dają nam wiele ciekawych gażdżetów.

O nowym, ważącym 1490 g Axonie piszemy w sierpniowym numerze bB. Poza nim firma zaprezentowała odnowioną wersje amortyzatora Epicon i Duralux.

Seria komponentów Ritchey zyskuje nową jakość. Odmieniony design i konstrukcja to kluczowe zmiany na nadchodzący sezon.

Z racji właściwości uciskowych firma CEP zaleca dopasowanie skarpet na podstawie obwodu łydki. Tylko w ten sposób można dobrać odpowiednie wartości kompresji, a tym samym uzyskać najlepsze efekty.

Nie tak dawno pisaliśmy o pierwszym w historii węglowym sztywniaku Kony do XC. Takie posunięcie nie stanowi być może zbyt dużego zaskoczenia zarówno w erze wszechobecnego carbonu, jak i wobec istnienia wiele lat wcześniej doskonałych „skandyjskich” sztywniaków Kula. Niemniej w pełni zawieszone rowery kanadyjskiej marki raczej mało wbijały się w segment długodystansowy.



Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920