Zgadnijcie, jakie będą kolarskie buty przyszłości: Lżejsze i sztywniejsze? Yyyy... no to już nie jest najważniejszy kierunek rozwoju butów rowerowych. Powszednieje carbon, stosowane są egzotyczne materiały syntetyczne lub naturalne. Ale najciekawszym trendem jest coraz większa dbałość o wygodę i przeróżne podejścia do ergonomii. I jeszcze jedna sprawa - coraz więcej męskich butów z górnej półki ma również swoje damskie odpowiedniki.

Przed laty Continental miał opony GP 3000, które wielu uważało za jedne z najlepszych szosowych drutówek. Dziś testujemy topowy szosowy model niemieckiego producenta.

Lubię rowery z charakterem a Felt Edict Team jest jednym z nich. Co więcej, jego charyzmatyczna osobowość z pewnością wpłynie na jego właściciela, po zajęciu miejsca na siodełku od razu chce się ścigać i to ze wszystkimi. LEWA!

Widząc kolarza z bidonem na biurku lub przy łóżku pewnie stwierdzicie: „zboczenie zawodowe”. Otóż nie, jeśli to Camelbak Podium! Według Camelbaka seria Podium, to... „bidony wymyślone na nowo”.

Linia X-Control dzieli się na modele do XC i maratonów. 510 należy do tej drugiej kategorii a specyfikacja i zachowanie „francuza” tworzą logiczną całość.

Prezentujemy nową wersje topowego modelu enduro ze stajni Wheelera.

Przeczytajcie jak zmienią się I pierwsze wrażenia z jazdy nowymi Giantami, tytułowym Anthemem X ale także Trance X-em.

Czy rower sportowy może być wygodny? Scott Scale 20 na 2011 rok - oferta dla zwykłych zjadaczy chleba, a jednak zbudowany na ramie wykonanej w tej samej technologii co rower Mistrzyni Świata w kolarstwie górskim Mai Włoszczowskiej. Założeniami dla nowej konstrukcji jak zawsze były: spadek masy, wzrost wytrzymałości, wzrost sztywności. Sprawdzamy jak w rzeczywistości sprawdza się nowa konstrukcja i jak mają się założenia projektowe do efektu finalnego.

Bergmönch to nietypowa propozycja, którą jednak w pełni można zaklasyfikować do pojazdów MTB. Górska hulajnoga, hulajnoga zjazdowa? Każdy sam najlepiej odpowie sobie na to pytanie po oglądnięciu filmu który dokładnie pokazuje idee pomysłu.

Trekom Madone - rowerom Lance’a Amstronga - poświęcaliśmy już łamy wielokrotnie. Ostatnio testowaliśmy ekonomiczny model 4.7. Na Eurobike’u mieliśmy okazję pośmigać na wersji ze środka stawki Pro - modelu 5.9.

Temat urządzeń GPS poruszaliśmy już kilkakrotnie i postanowiliśmy poruszyć go po raz kolejny. Dlaczego? Powodów mamy przynajmniej kilka - duża liczba nowości, nowych urządzeń i marek oraz większa swoboda w wyborze map. Gotowi na szybki przegląd nowości i trendów? No to zaczynamy!

...116 OGNIW O MASIE 284 g. Szare, matowe płytki zewnętrzne wycięte dla zaoszczędzenia wagi i usuwania błota. Produkt zupełnie suchy - można z dumą powiesić na szyi. Piny chromowane dla poprawy wytrzymałości.

W ubiegłym roku na targach Eurobike po raz pierwszy bardziej poważnie zainteresowaliśmy się rowerami elektrycznymi (patrzbB #10/2009). Wówczas bardziej jako ciekawostką branżową, ponieważ ten segment praktycznie nie istnieje w Polsce. Na tegorocznym Eurobike 2010 postanowiliśmy zgłębić temat, ponieważ obserwując dane o wzroście sprzedaży i wejścia na rynek coraz większych i poważniejszych graczy wierzymy, że popularność e-bike’ów w Zachodniej Europie i na całym świecie przełoży się z czasem na krajową ofertę.

No i stało się. Rowery na kołach 29” nie są już tylko niszową ciekawostką zza oceanu. coraz więcej popularnych i dużych marek włącza je do swojej oferty, a dobrym przykładem tego zjawiska jest pojawienie się „tłentynajnerów” w ofercie Meridy.

Głosimy dobrą nowinę związaną z 29” od 2002 roku,bo wiemy że tak bedzie wyglądała przyszłość. Ale po ubiegłorocznym Eurobike (2009) straciliśmy nadzieję, że Europejczycy kiedykolwiek przesiądą się na większe koła. Dlatego wielkie przebudzenie Europy w 2010 zaskoczyło nas całkowicie.

Scott wreszcie zaprezentował carbonową wersję Scale na większych kołach. Rama została wykonana według tych samych pryncypiów, co jej 26-calowa wersja, która naprawdę daje radę i zdobywa tytuły. Podobno przy projektowaniu nacisk położono na poprawę masy, sztywności i komfortu - niezwykle odkrywcze!

Równo rok temu zachwycaliśmy się nowym wówczas, carbonowym hardtailem cannondale flash Hi-Mod 2.

Podczas tegorocznej prezentacji rowerów Specialized na sezon 2011 w amerykańskim Keystone, opisywanej już w poprzednim numerze bB, pojeździłem przez kilka dni nowym Epic Expert 29”.

PONIŻSZY TEST MERIDY ROAD RACE to druga z propozycji dla Mateusza, który szuka swojego pierwszego roweru szosowego.

Ideologia napędu Shimano XTR kojarzy mi się z obrazem kultury japońskiej na podstawie filmów Kurosawy. Perfekcja i tradycjonalizm, często nawet wbrew rozsądkowi i logice. Żadnego podążania na skróty, przyspieszania tempa. Rozwiązania są bajecznie skomplikowane, bo cel do osiągnięcia jest szczytny - Perfekcja. Sama tylko efektywność to za mało. Perfekcja w działaniu musi być zintegrowana z estetyką, a nawet pięknem ruchu, jaki wywołuje. Do tego Japończycy muszą dodać szczyptę teatralności. Oto japoński barok, czyli nowy XTR 2011.

Za tydzień już nic w świecie rowerowym nie będzie przypominało tego, do czego się przyzwyczailiśmy. Bezpowrotnie kończy się era, jaką znamy. Czy już wkrótce szosówkami będziemy odbywać epickie wyprawy po bezdrożach (na zdjęciu Specialized Secteur)? Czy rowery nurtu XC będą wyglądać jak przełajówki z hamulcami tarczowymi? Jak będzie się pedałować i ile skoku w amortyzatorach trzeba będzie mieć, żeby wybrać się w góry? Wyruszamy w kolejną, i nie ostatnią w tym roku, podróż w czasie. Przed nami maraton targów i nowości 2011, na następnych stronach już wschodzi słońce. Wystarczy spojrzeć w przyszłość.

Podstawą każdego roweru - także szosowego - jest rama. Ta w testowanym Spego 120 jest najlepszym przykładem, że Azjaci opanowali wszystkie zaawansowane technologie. I to oni produkują znakomitą większość najlepszych rowerów, także dla najbardziej uznanych marek.

Wsporniki siodła z regulacją długości powoli stają się pożądanym wyposażeniem rowerów enduro, all mountain i innych fulli o znacznym skoku. W bB #6/2010 pisaliśmy, że trend ten zauważył także Rock Shox szykując na przyszły sezon własny model.

Kiedyś wspomnieliśmy Lycana - stwora z Underworldu, który potrafi się dowolnie przemienia z człowieka w wilkołaka. Ta postać z kiepskich horrorów, cierpi na rozdwojenie jaźni. Jest gentlemanem i bestią.

Pierwszy w ofercie KTM rower z kołami 29’’ ma łączyć w sobie szybkość i zwrotność „tradycyjnego” ścigacza XC ze stabilnością i zdolnością do pochłaniania nierówności rowerów na „dużych kołach”. Zaczęto od geometrii - Race.29 otrzymał kąt główki wynoszący 71,5 stopnia.

O tym jaki jest najnowszy XTR już wiecie. Wszyscy czekaliśmy jednak na pierwsze jazdy testowe, a przede wszystkim na potwierdzenie lub zaprzeczenie czy w 2011 XTR będzie zasilany linką czy przewodem elektrycznym. Muszę się do czegoś przyznać. Przegrałem. Zakład był prosty, ja obstawiałem, że Shimano czeka do jesieni żeby pokazać XTR Di2.

Scena otwierająca Alpy Nadmorskie - południe Francji. Wąska i kręta droga pnie się pod górę. Co chwila niknie w tunelu. Po prawej stronie wysoka skalna ściana, po lewej przepaść. Widok na nadmorskie miejscowości zapiera dech. W tle Morze Śródziemne. Drogą podjeżdża grupka kolarzy. Prowadzi ją BOHATER.

Trzeba pojechać w góry zrobić test i zdjęcia, masz jakiś pomysł? - zapytał Miłosz. Odpowiedziałem, że w sobotę chcę jechać pod Smrk. - No chyba Cię pogięło, przecież to ponad 400 km w jedną stronę! - oburzył się naczelny, ale za chwilę dodał - Daj mi się zastanowić - i odłożył telefon.

W numerze lipcowym testujemy hamulce stworzone do sportów grawitacyjnych Formula The One. Są to najlżejsze spowalniacze na rynku, ale czy najmocniejsze ? Sprawdź jak wypadł test !

Pod koniec ubiegłego roku do internetu wyciekły informacje i choć nieoficjalnie, to wiadomo było, że XTR będzie miał kasetę 10-rzędową. Krążyły też plotki o tym, jakoby XTR miał być elektronicznie sterowany. Nadszedł czas, aby uciąć wszystkie spekulacje: oficjalnie elektronicznego XTRa nie będzie. przynajmniej jak na razie, a wersja trójblatowa (na zdję- ciu) stanie się wyjątkiem od dwublatowej reguły.



Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920