Bycie widocznym na drodze to sprawa dużej wagi... często jednak właśnie ta waga zdaje się przesłaniać to, co podpowiada zdrowy rozsądek. A istnieje rozwiązanie, dzięki któremu ego będzie syte a rowerzysta cały. Prezentujemy test mikrolampek.

Czy doczekaliśmy już czasów, w których kupując tani rower szosowy możemy decydować o geometrii ramy i doborze komponentów? Zapytaliśmy o to w firmach Wertykal i Bikom. Zaproponowali nam trzy modele: Merida Road Lite 901, Olsh Snake, Viner Dedalus. Przeczytajcie jak wypadły one w bezpośredniej konfrontacji.

Nowa grupa komponentów XX prezentuje niezwykłą odmianę. Dwurzędowy suport uzupełniony 10-rzędową kasetą! No takich cudów jeszcze w kolarstwie górskim nie było.

Co liczy się najbardziej dla kobiety w rowerze? Wygodna pozycja, miękkie i szerokie siodełko, dobrze działające przerzutki i niezawodne hamulce czy wygląd?. Dla każdej co innego, wybór zależy od osobistych preferencji. Jedne czują ducha rywalizacji, mają sportowe zacięcie i lubią mocno się zmęczyć, a inne wolą spokojniejszą jazdę rekreacyjną. Łączy je jedno: wszystkie robią to dla przyjemności.

Tak jak damskie i męskie buty różnią się pomiędzy sobą, tak używamy specyficznych dla płci kurtek, a nawet nart. Volvo wypuściło jeden z modeli specjalnie dla pań (z miejscem na torebkę). Czas wreszcie zrozumieć, że rowery dla kobiet powinny być też inne niż męskie.

Tak jak damskie i męskie buty różnią się pomiędzy sobą, tak używamy specyficznych dla płci kurtek, a nawet nart. Volvo wypuściło jeden z modeli specjalnie dla pań (z miejscem na torebkę). Czas wreszcie zrozumieć, że rowery dla kobiet powinny być też inne niż męskie.

Błotniki wykonane z tworzywa sztucznego PP/PC. Mogą być stosowane do 26- i 28-calowych kół. Błotnik przedni mocowany jest na uchwycie wpuszczanym do rury sterowej dzięki czemu można stosować go zarówno do sztywnego jak i amortyzowanego widelca. Tylny wsuwa się w niewielki uchwyt mocowany do poprzeczki tylnych widełek (ta do której przykręca się hamulec szosowy) oraz dodatkowo mocuje za pomocą wciskanej obejmy na rurze podsiodłowej poniżej mocowania przedniej przerzutki.

Amortyzator SID Word Cup, jest najlżejszym z całej rodziny RS-ów i jednym z najlżejszych widelców do XC. 1379 g z manetką to rewelacyjny wynik.

A oto Giant XTC Zero - to najwyższy model aluminiowy ze stajni Gianta. I ma wszystko, czego potrzebujecie do zwycięstwa.

Czy do supermarketowego koszyka można wsadzić rower? Polecamy, pod warunkiem, że będzie to Decathlon. Rockrider 9.1 to w naszej ocenie dobry typ na fulla, choć pod pewnymi warunkami. I nie chodzi tylko o to, że będziecie mogli na niego wydać akurat cztery tysiaki bez złotówki. Czy jest to rower dla maratończyka, czy dla ambitnego turysty - przekonacie się czytając ten test.

Mówi się o nowych Krosach, i dobrze i źle. Czytałem w internecie jakiś test A6, ale nawet go nie zważyli (...) Wojtek Krzywański, Wa - Wa (...) z płyty dowiedziałem się że Krossy drożeją. Co myślicie o Krossach? Czy warto wyłożyć te 4000 zł na A8? Michał Krywus (...) Przetestujcież wreszcie jakiegoś Krossa! (...) Masa Często się dopytywaliście o nowe Levele. Zatem bez pytania postanowiliśmy rzucić się od razu na głęboką wodę i przetestować najwyższy model XC rodem z Przasnysza. Słuchaj, będzie o A8!

Składanie kół z poszczególnych komponentów nie jest wcale takie łatwe. Nie wystarczy wybrać z katalogu dowolnych piast, szprych i obręczy bo prawdopodobieństwo, że w ten sposób powstaną dobre koła jest niewielkie. Ale co stanie się jeżeli wszystkie elementy składowe pochodzą od jednego i to renomowanego producenta a za złożenie odpowiadają prawdziwi fachowcy? Przeczytajcie wyniki testu.

Test na życzenie Pawła ze Świdnicy. Bierze on rozbrat z maratonami, a w 2007 rok chce wjechać na turystycznym fullu.

Swoją wagę mam, posturę też i w zgrabnych wyścigowych „czółenkach” wyglądam jak przyduża panienka na wydaniu. Rumienię się w dodatku stukając kołeczkami i obcasikami. Nie założę takich i tyle - takie to mam swoje ograniczenia.

Testowany przez nas model o nazwie DH Team jest klasycznym jednozawiasem. Ta konstrukcja ma swoje wady i zalety, o których przeczytacie w teście, ale konserwatyzm jest w jej przypadku celowym zamysłem konstruktora.

Powietrzny amor z hydraulicznym tłumieniem, regulacją skoku i blokadą sterowanymi z kierownicy za jedenaście stówek? Jeszcze trzy lata temu można było coś takiego kupić, ale na Allegro. Teraz to jednak rzeczywistość, pora zatem przestać się zachwycać tym, że takie amortyzatory w ogóle istnieją, a czas zabrać się do rzetelnej oceny ich funkcjonalności.

Czy możliwe, aby wyczynowy amortyzator XC służył równocześnie do ostrego katowania na górskich zboczach? Rock Shox udowadnia, że tak!

Rowery, które Wam przedstawiamy nie są dla człowieka, dla którego liczy się pokonanie trasy z punktu A do B. To sprzęt dla wagabundy chcącego przejechać każdy metr tej trasy, od początku do końca, dla czerpiącego radość z trudnych zjazdów i nie mniej łatwych podjazdów. Po prostu prawdziwe, nie wirtualne, enduro.

Wszyscy, którzy bliżej zetkną się z jakąś tylną piastą wielobiegową, zaczynają kombinować: a może by tak się pozbyć przerzutek, kasety i uprościć napęd? Opłaca się czy nie, co z masą, kompatybilnością i trwałością?

Piąta edycja XTR nie wnosi zasadniczych zmian do koncepcji przedstawionej trzy lata temu. Poszczególne części zostały przerobione zewnętrznie. Jeśli chodzi o pomysł inżynierski, to pozostał takim, jakim był. Pisaliśmy już o tym w bB 2 i 4 z 2006.

W rywalizacji pancerz-pocisk zawsze w efekcie wygrywa pocisk. Podobnie jest z zamknięciami: nie ma takiego, którego nie dałoby się otworzyć. Ale to „okazja czyni złodzieja”, dlatego trzeba działać tak, aby okazji tych stwarzać jak najmniej.

W tym roku Sigma Sport gruntownie odświeżyła linię swoich komputerów rowerowych. Prócz nowego designu i numeracji modeli, pojawiły się także nowe funkcje i rozwiązania konstrukcyjne.

W rowerach z amortyzacją tylnego koła poważnym problemem jest tzw. „pompowanie”. Nacisk na pedały wywołuje przysiadanie zawieszenia i część energii kolarza marnuje się na niepotrzebne uginanie sprężyny amortyzatora tylnego. Jawne marnotrawstwo, a w obliczu mizernej mocy „motorka”, prawie katastrofa.

Manetki Rapid Fire Plus w nowej wersji LX i XT były wyczekiwane od dawna. Doszło do tego, że w ofercie handlowej 2006 w grupach XTR, XT i LX, obok przerzutek Low Normal i klamkomanetek DC, znalazły się starsze modele manetek i przerzutek działających tak, jak zdążyliśmy się w ciągu dwóch dekad przyzwyczaić. Konserwatyści zatryumfowali.

Nowa grupa Shimano XTR po raz kolejny wyznacza granice dla komponentów najwyższej klasy. Wszystkie elementy grupy zostały opatrzone znakiem "X", charakteryzują się też lepszą pracą i kompaktowym, industrialnym wyglądem. XTR oferuje więcej niż zwykle.

Kiedy rozpoczęliśmy ten test nikt nie chciał być oblatywaczem J4. Wszak to potomek Judy TT, który był synonimem przestarzałych rozwiązań i słabej jakości. A teraz test J4 już za nami, a rozstanie było tak trudne jak w czarno-białym filmie Casablanca.

„Tor swobodnego spadku jest prosty a trasy kręte” - kask integralny jest więc największym sprzymierzeńcem amatorów wszystkich „ciężkich” dyscyplin rowerowych.

4Ritchey is a roadie. Roadie to po naszemu szosowiec. Są jednak pewne różnice pomiędzy szosowcem amerykańskim i włoskim. Porównać je można do gry w socker i football. W Stanach w sockera, czyli piłkę nożną, grają głównie dziewczyny. A europejski football ma się nijak do amerykańskiego. Różnica pomiędzy europejskimi pedałami do szosówek a ich odpowiednikami zaprojektowanymi w USA jest podobna. Zresztą popatrzcie. Krasnoludki! Cały pedał jest wielkości bloku europejskiego LOOK-a.

"Co lepsze?" - to najczęstsze pytanie każdego kupującego. Odpowiedź na nie zawsze jest trudna, a czasem wręcz niemożliwa. Klasycznym przykładem jest spór: manetka obrotowa czy cynglowa? Obie mają swoje wady i zalety, obie zagorzałych zwolenników i przeciwników i od lat sprawa pozostaje nie rozstrzygnięta. A hamulce tarczowe kontra v-brake? Kierownica prosta czy gięta? Full czy hardtail? Można wymieniać bez końca.

Ochraniacze na buty to coś lepszego niż dodatkowa skarpeta. Zatrzymują złe warunki na zewnątrz buta, poprawiają komfort termiczny nie zmieniając równocześnie wygody przewiewnego latem obuwia. Warto wiedzieć, że tak samo jak na przykład wzory bieżnika opon czy systemy amortyzacji tak i ochraniacze są bardzo różne.



Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920